Voorbereidingen Sint Maarten - Reisverslag uit Aarle-Rixtel, Nederland van Geanne Vos - WaarBenJij.nu Voorbereidingen Sint Maarten - Reisverslag uit Aarle-Rixtel, Nederland van Geanne Vos - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen Sint Maarten

Door: Geanne

Blijf op de hoogte en volg Geanne

26 April 2016 | Nederland, Aarle-Rixtel

Over een kleine week is het zover! Dan vertrekken Annelot (Teun en Rowan?) en ik naar Sint Maarten om daar stage te gaan lopen tot aan de zomervakantie op een basisschool.

Wat komt er veel bij kijken en wat hebben we al stressmomenten gehad. Ook om gelijk te benoemen is een hele vervelende gebeurtenis van onze vriendin Rowan en Teun, waardoor nog een vraagteken bij hun namen staan.

De stageschool
De stageschool hebben wij al bericht van gekregen vorig jaar zomervakantie, dus dat was erg bijtijds! Ze waren heel erg blij ons te verwelkomen. Sinds een aantal weken weet ik dat ik groep 7 krijg op de Sister Marie Laurence school, een ervaringsgerichte school gelegen in Middle region op Sint Maarten. Gelijk al vernomen dat het een pittige populatie is, waarbij veel hulp welkom is.

Wittering.nl
Om kennis te maken met ervaringsgericht werken, voor mij nog onbekend, heb ik met een aantal andere studenten wittering.nl (wellicht een ander concept, maar veel dezelfde uitgangspunten) en andere ervaringsgerichte scholen gevraagd om een dag te mogen kijken. Dit mocht! Dit vond op 10 juli 2015 plaats.

Voorbereidingen
Ik heb me voorbereid op de school door het boek 'Ervaringsgericht onderwijs ontwerpen' te lezen van Marcel van Herpen. Een heel interessant boek en een hele inspirerende man! Ik ken hem van de Ruud van Nistelrooy Academy en ik heb hem aangesproken op de dag van 'Ruud van Nistelrooy Academy', waar ik toen nog stageliep als coach. Hij heeft trouwens de contacten geregeld met de scholen op Sint Maarten, omdat hij daar ook zijn invloeden heeft gehad op de scholen.


Daarna volgde veel contact met Ria Uiterloo, contactpersoon van de school, Juul Aldenhuizen en met de huurbazen. De ervaring met huurbazen leert dat men veel morgen doet wat morgen kan. Of volgende week, of weken erna! Daardoor hebben wij pas echt laat bevestiging gekregen, maar: we hebben een appartement! Ook de auto voor de eerste twee weken is geregeld.

Filmpje groep 4 KC Westerbreedte
Ik ben heel nieuwsgierig naar hoe een schooldag er op Sint Maarten uit ziet, ik heb de kinderen van mijn oude stageklas op de hoogte gesteld van wat ik ging doen. Ik heb ze verteld over Sint Maarten en laten zien waar het ligt etc. Ook heb ik toen het idee voorgesteld om een film te gaan maken van de schooldag van groep 4 Westerbreedte in Den Bosch. Dat vonden ze een goed plan! Dit was heel erg leuk om te doen en ik heb natuurlijk beloofd dat groep 7 op Sint Maarten ook een filmpje gaat maken voor groep 4! Dit ga ik aan hen laten zien. Uiteraard zal ik het gemaakte filmpje van de kinderen in DB laten zien in mijn nieuwe stageklas.

Opdracht
De stageopdracht is als volgt: Maak extra materiaal op het gebied van taal, rekenen en sociaal-emotioneel voor de kinderen, wanneer ze klaar zijn met hun werk.


Alles is helemaal voorbereid en ik heb heel veel zin om te gaan!

Tot het volgende reisverslag!

Geanne

  • 13 Januari 2018 - 08:01

    Tess:

    WoW was jij in Sint Maarten? Vet maar er is wel een orkaan geweest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Aarle-Rixtel

Geanne

Ik ben een 22-jarige student van de pabo in 's-Hertogenbosch. Ik zit in mijn derde jaar nu.

Actief sinds 09 Feb. 2016
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 2633

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: